سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :95
بازدید دیروز :141
کل بازدید :899688
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/2/12    ساعت : 4:40 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در جمع پرسنل نیروی انتظامی این شهرستان با موضوع منازعه حق و باطل مورخه 12/12/89
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور، ضمن تجلیل از زحمات پرسنل نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه، زیارت عاشورا را به لحاظ اعتقادی زیارتی دانستند که شعار تشیع و اسلام ناب محمدی (ص) و نشانه ولایت پذیری هر انسان مؤمن می­باشد. ایشان افزودند؛ این زیارت نماد جدال حق و باطل  بوده و انقلاب شکوهمند ایران جلوه­ای از آن به شمار می­آید . کشور اسپانیا (اندلس) زمانی پاره تن اسلام بود که دشمنان اسلام با تهاجم فرهنگی اعم از انحرافات جنسی، شرابخواری و افساد جوانان آن را به انحطاط کشیدند. امروزه دشمنان حق و حقیقت به صورت نرم با برنامه­های اسلام مقابله می­کنند.
امام جمعه ماهنشان خاطر نشان کردند؛ یکی از اقدامات دشمنان اسلام و قرآن ترویج نسبی گرایی است که با پذیرفتن آن می­توان تا حدی نظریات اخلاقی و سیاسی دیگران را اعم از صحیح و نادرست پذیرفت و زیارت عاشورا به نوعی بیزاری و دوری جستن ازاین افکار ضد دینی می­باشد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور در ادامه افزودند؛ حق همان چیزی است که ما به ازاء داشته و مصداق بارز و کامل آن خداوند متعال وباطل چیزی است که ما به ازاء نداشته ومصداق بارز آن، همان شیطان و هوی و هوس و خواهشهای نفسانی بوده که رفتنی و زوال پذیر هستند.
 امام جمعه ماهنشان با استناد به قران کریم حق را به آب که ماندگار و زوال ناپذیر و مایه نفع بشر و با طل را به کف روی آب که سست و بی ریشه است تشبیه نموده و عنوان کردند؛ کسانی که خواهان حیات  ­جاودانه اند باید به این حقیقت چنگ زنند. برخی با جمله خداوند حافظ دین خود است ونیازی به تبری و تولی ما ندارد. از امر به معروف و نهی از منکر نمودن شانه خالی می­کنند که تصور نادرست و اشتباهی می­باشد چرا که دین مایه حیات بشریت بوده ودر درجه اول به سود او و جامعه بشری است.

 


      

جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ساعت 10 صبح در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
خطبه اول
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور، در آغاز خطبه، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، هفته احسان و نیکوکاری را گرامی­ داشتند. ایشان با توصیه مسئولین نسبت به اهمیت دادن به امور مردم و قشر ضعیف جامعه افزودند؛ با توجه به حدیث قدسی محبتی محبة الفقراء، یکی از وظایف مهم ما خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان می­باشد. امام جمعه ماهنشان ضمن تجلیل از کارکنان کمیته امداد، این نهاد را یکی از یادگارهای حضرت امام خمینی (ره) خواندند که در این راستا گام­های ارزشمندی را در جامعه برداشته و اظهار امیدواری کرد که با تلاش این نهاد خدمات رسانی به اقشار ضعیف جامعه سرعت بیشتری به خود بگیرد. ایشان در ادامه افزودند: ابان بن تغلب می­گوید: در محضر امام صادق (ع) در حال طواف بودم که مومنی مرا به سوی خود فرا خواند و من به سبب اینکه محضر حضرتش را در حین طواف ترک نکنم از اجابت او امتناع کردم که نا ­گاه حضرت فرمود برادر مومنت تو را فرا خواند چرا اجابتش نکردی؟ وظیفه تو اجابت برادر مومنت بود. پرسیدم یابن رسول الله حتی اگر در حال طواف واجب باشم؟ فرمود آری.این روایت باید توجه ما را نسبت وظیفه خویش در قبال محرومان و برادران دینی خود جلب نماید.
خطبه دوم
امام جمعه ماهنشان ضمن گرامی داشت هفته منابع طبیعی، استفاده بی رویه از مراتع، زمینهای کشاورزی، جنگلها و سفره­های زیر زمینی پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی را به دنبال خواهد شد لذا باید کشاورزان و دامداران و باغداران عزیز به این امر مهم توجه فراوانی داشته باشند. ایشان افزودند: تصرف انفال بدون اذن ولی فقیه زمان حرام بوده و دخل تصرف در انفال باید با اجازه ولی فقیه صورت پذیرد.ایشان در تبیین ای نکته گفت: انفال به اذن خداوند در اختیار پیامبرو امامان معصوم علیهم السلام بوده و اکنون که امام (زمان عجل الله فرجه ) در غیبت به سرمی برند در اختیار ولی فقیه ونائب ایشان قرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور، بخشی از خطبه دوم رابا پی­گیری مسأله کنترل جمعیت ادامه داده و یادآور شدند اسلام با کاهش جمعیت مسلمین مخالف است ایشان با استناد به سخنان مقام معظم رهبری و آیت اله مصباح یزدی و دیگر اندیشمندان اسلامی کنترل جمعیت مسلمانان را برنامه­ای صهیونیستی و آمریکایی ارزیابی کرده و قرائنی را در این رابطه ذکر کردندکه به چند نمونه آن اشاره می­گردد.
الف. کنفرانس کنترل جمعیت کشورها به ویژه کشورهای اسلامی در اسرائیل تشکیل شد.
ب. آمریکا با 400 میلیون جمعیت هیچگونه اقدامی در کنترل جمعیت خود نداشته است.
ج. در سال 1327 دفتر تحقیق و عملیات آمریکا با همکاری ارتش این کشور برنامه کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی را تدوین کردند که با این اقدام دو هدف مهم را دنبال می­کردند. اولاً: از آنجایی که جمعیت به لحاظ نظامی یک نقطه قوت به شمار می­رود، با کاهش جمعیت در جهت استیلای نظامی خود گام مؤثری برداشتند.
ثانیاً: بتوانند سهم کلانی را از منابع طبیعی به ویژه نفت را به خود اختصاص دهند. ایشان در تبین این امر عنوان کردند، اگرجمعیت کشوری رو به کاهش باشد استفاده آن کشور از منابع خود کاهش یافته و به همان مقدار بهره برداری استعمارگران صهیونیستی از آن افزایش خواهد یافت. 
ایشان در پایان یاد آور شدند با این قرائن و شواهد می­توان حیله صهیونیستها را در کاهش جمعیت مسلمانان به وضوح درک و مشاهده نمود.

 ادامه  دارد ........


      

جلسه توجیهی و آموزشی کاروان دانش آموزان راهیان نور ماهنشان در تاریخ 11/اسنفد/89 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان برگزار شد.


      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن تبریک به مناسبت هفته تربیت اسلامی و تجلیل از زحمات مربیان پرورشی به اهمیت امور تربیتی پرداخته و شمه­ای از دیدگاه اسلامی را در رابطه با این امر مهم بیان داشتند. ایشان تأکید کردند؛ بزرگترین هدیه الهی به جامعه بشریت،کتاب هدایت قرآن کریم می­باشد که تمام علوم مندرج در آن اعم از تاریخ، ریاضی و ... در راستای تربیت انسانها بوده و هدایت و ارشاد و تزکیه، مهمترین اصول در آن قلمداد شده است. در اهمیت تربیت همین بس که خداوند متعال می­فرماید: لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة...
هدف انبیاء الهی که بزرگترین مربیان بشر بوده اند، آموختن کتاب الهی و در پی آن تزکیه و تربیت انسانها بوده و شما مربیان عزیز داعیه داران آنان هستید. ایشان افزودند؛ بسیاری از معنویات و عرفانها یک توهم بوده که در برخی موارد ممکن است تربیت صحیح را تحت الشعاع قرار دهد.
امام جمعه ماهنشان در ادامه با توجه به عرفانهای کاذب و فریبنده عنوان کردند؛ مربیان باید با شناخت و آگاهی از مبانی صحیح تربیتی، دانش آموزان را با رسالت پروردگار آشنا کرده و آنان را در برابر عرفانها و معنویات صوری و ساختگی واکسینه نمایند.
 حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور تاکید کردند؛ ما باید در برابر صف آرایی دشمنان اسلام با تکیه بر مبانی تربیت اسلامی و رهنمودهای قرآن کریم، با اقتدار کامل از جوانان و نوجوانان و فرهنگ غنی اسلامی خود دفاع نماییم. ایشان در پایان ضمن توصیه مربیان به مطالعه کتب بزرگان دینی من جمله حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی تاکید کردند؛ مربیان پرورشی باید چراغ هدایت در نهاد مقدس آموزش و پرورش باشند.  


      

دوره تربیت و تعالی اعضای گردانهای عاشورا با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور، امام جمعه ماهنشان، 8 اسفندماه 89 در حسینیه سپاه ناحیه ماهنشان برگزار شد .


      

 به حول و قوه الهی سامانه پیام کوتاه دفتر امام جمعه ماهنشان راه اندازی شد. از این پس کاربران عزیز می توانند با ارسال پیامک به شماره 30009900098595 با اعلام نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات در رابطه با نماز جمعه، اعلام مشکلات شهرستان و ارائه راهکارها، شرکت در مسابقات نمازجمعه، پی گیری مکاتبات، پرسش مسائل شرعی و احکام، و ... با دفتر امام جمعه ماهنشان در ارتباط باشند.


      

حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور در خطبه اول نماز، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، عمل به عهد و پیمان را یکی از مفاهیم اخلاقی مهمی دانست که مبنا و ریشه تقوا بوده و در ایجاد فرهنگ والای دینی نقش بسزایی دارد. ایشان خاطر نشان کردند؛ در اهمیت عمل به عهد و پیمان همین بس که خداوند متعال در معرفی خویش می­فرماید: خداوند خداوندی است که به عهد وپیمان خود عمل می­کند. بر خلاف بشر که عجز وناتوانی او را احاطه کرده ذات اقدس او از هر گونه نقصی مبرا بوده و جمیع کمالات را به نحو اتم و اکمل دارا می­باشد.
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور با استناد به آیه شریفه و من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله ... افزودند: یکی از خصوصیات مهم یاران حضرت ولی عصر(عج) ،عمل به عهد و پیمان است وما باید در این راستا گام­های بلندی را برداشته و خود را در جرگه آنان قرار دهیم.
امام جمعه ماهنشان ضمن تجلیل از جوانان مومن و متعهد، سن جوانی را یکی از حساس­ترین مراحل دوران زندگی دانسته و خاطر نشان کردند؛ جوانان باید از اتلاف عمر شریف خود پرهیز کرده و همواره سعی و تلاش خویش را در عبادت و بندگی خداوند بکار گیرند. ایشان ضمن اشاره به حساسیت رسول اکرم (ص) در عمل به عهد و پیمان تاکید کردند ما باید با اقتدا به ان حضرت به مهمترین پیمان الهی که همان بندگی شایسته خداوند است اهتمام کامل و وافی داشته باشیم.
خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن اشاره به مناسبتهای هفته در رابطه با امر مهم کنترل جمعیت از دیدگاه اسلام پرداخته ودر تبیین ابعاد اجتماعی و سیاسی آن سخنانی را ارائه کردند.امام جمعه ماهنشان در آغاز این موضوع چالش بر انگیز، مسئله کنترل جمعیت را از دیدگاه اسلام بررسی نموده و تاکید کردند: اسلام و شارع مقدس به افزایش جمعیت مسلمین اهتمام و توجه کامل دارد چنانچه حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: تناکحوا تناسلوا تکثروا فانی اباهی بکم الامم یوم القیامه و لو بالسقط ازدواج کنید و نسل تان را افزایش دهید چرا که من در روز قیامت به کثرت جمعیت شما مباحات می­کنم. امام جمعه ماهنشان یاد اور شدند؛ کنترل جمیت در برخی شرایط امری جایز وافزایش آن امر مستحبی تلقی می­شود. کسانیکه به علت ترس و وحشت از فقر وتنگدستی از ازدیاد نسل خود هراس دارند در واقع نسبت به باری تعالی سوء ظن داشته و چنین اشخاصی شایسته عذاب الیم خداوند می­باشند چرا که حضرت احدیت وعده تامین روزی آنها راداده و وعده الهی تخلف نا پذیر است . ایشان افزودند کنترل جمعیت در ایران اسلامی در اغلب موارد با استقبال دشمنان اسلام مواجه شده که این حاکی از توطئه های پشت پرده آنان است. امام جمعه ماهنشان  یکی از مشکلات و علل شکست طرحهای عمرانی شهرستان ماهنشان را کمبود جمعیت این شهرستان دانستند. ادامه موضوع کنترل جمعیت در هفته های آینده مطرح خواهد شد.


      
<      1   2