سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :264
بازدید دیروز :177
کل بازدید :896430
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 8:32 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین کریمی امام جمعه موقت شهرستان اقامه شد.
مشروح خطبه نماز جمعه مورخه 25/11/92 حجت الاسلام و المسلمین کریمی امام جمعه موقت شهرستان حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان انقلاب و اسلام فهماندن که تا آخرین نفس از انقلاب و رهبری حمایت می­کنند و از تحریمها هیچ گونه واهمهای ندارد و اوباما که همیشه می_گوید گزینه ها روی میز است مردم ایران در عمل ثابت کردند که گزینه های روی میز ایران هم همین مردم هستند.
ایشان شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی، موسئس و بنیانگذار حزب الله لبنان در 29 بهمن 1370 هجری شمسی بدست صهیونیستها، ماشین این روحانی بزگوارتوسط هلی کوپتر اسرائیل با موشک هدف قرار داده شد و ایشان به همراه همسر و تنها پسرش شهید شدند.
حمله جنگنده­ی رژیم بعثی عراق به هواپیمایی مسافری و شهادت چهل تن، از جمله حجت الاسلام و المسلمین شهید محلاتی نماینده حضرت امام (ره) در تاریخ 1364 ه ش که به همین خاطر این روز را به نام روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است روحانیون با حضور خود در جبهه در طول هشت سال دفاع مقدس در عمل ثابت کردند که روحانی تک بعدی نیست و نه تنهاتشویق به حضور در جبهه می­کند، بلکه در عمل خود نیز در جبهه حضور یافت و علاوه بر تاثیر گذاری معنوی، هدایت و فرماندهی را هم در جبهه ها بر عهده گرفت.
صدور حکم تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی برارتداد و اعدام سلمان رشدی به خاطر توهین به پیامبرعظیم الشان اسلام در کتاب آیات شیطانی در سال 1367 ه ش


      

مراسم جشن انقلاب در روستای سهند علیا شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزارشد. که در این مراسم حجت الاسلام زاهدی پور به سخنرانی پرداختند و عنوان کردندوانقلاب اسلامی ایران رتبه هفتم در فناوری نانو در جهان را به ما تقدیم کرده است مقاوم اول کشورهای اسلامی و رتبه اول در خاورمیانه درنانو وتکنولوژی ما کسب کرده ایم، امام صادق (ع) فرمودند : اگر علمی پیدا کردید توسط آن علم یک تار مویتان را به هزار تکه کرد اگر به این علم رسیدید ودرخداشناسی مشکل داشته باشید در حقیقت شما جاهل هستید.
عالم دینی نقش عمده ای که دارد آشنا ساختن جامعه با الله شناسی است و فرهنگ دینی و معرفت دینی یعنی این؛ لذا بزرگان من هم شنیده اند ودرمکتب هم می­گفتند (اول العلم معرفت الله)بالاترین علم خداشناسی است، هرکس خدارا نشناخت هیچ را نشناخت وآن کسی که خدارا شناخت همه چیز را شناخت معرفت الهی این است، معرفت الهی است که شور می­دهد و جامعه را به حرکت می­آورد.
امام حسین(ع) فرمودند: خداوند آفرید بنده را تا بنده هاخداوند را بشناسند و وقتی که برای خدا بندگی کردند، شخصی سؤال کرد: ای پسر فاطمه برای ما بیان کن معرفت الله چیست؟ امام حسین(ع) فرمودند:(
معرفه اهل کل زمان به امام هو الذی یجعل علیهم طاعت) خداشناسی یعنی شناخت اهل و قوم هر زمان نسبت به امام خودشان، خداشناسی یعنی امام شناسی، یعنی هرکس امام خود را نشناخت خدا را نشناخت.
وهابی مشرک نادان می­گوید شیعه چون به امام متوسل می شوی از خداوند دورشوی ومی شوی مشرک، اما شیعه ای که یادگار پیامبر(ص) است می­گوید ای وهابی چون تو امام را نشناختی پیS  خداوند را هم نشناختی و کسی که خداوند را نشناخته است مگر می­تواند موحد باشد. قرآن فرموده است: به طرف خداوند بروید و در این حرکتتان وسیله داشته باشید و چنگ توسل بزنید.
امام صادق (ع) فرمودند: (نهن الوسیله) ما وسیله هستیم و هرکس به ما متوسل نشد مسلمان و موحد نیست و پیامبر(ص) فرمودند: دو امانت در میان شما می گذارم قرآن واهل بیت (لم یفترقا) و این دو از هم جدا نمی­شوند. یعنی اگر ولایت نباشد قرآن بی معناست.
 به سوی خداوند باری تعالی است و چه زمانی اتفاق می­افتد؟آن زمانی که خداوند را امیرمؤمنان تفسیر کند نه ابن تیمیه نادان و جاهل وعبد الوهاب نوکر انگلیس بلکه باید امام حسین(ع) صدا زدند خداوند را به ما یاد دهد و هرکس براساس مکتب آنها به پیش نرفته باشد نمی­تواند مسلمان و مؤحد باشد.

1400سال گذشت و شد سال 1357هیچ مسلمانی نتوانست کاری بکند درصدراسلام پیامبراز دنیا رفت اسلام انحرافی ومعاویه ای متولد شد و بردگی را اثبات کرد ولی زمانی رسیدکه یک روحانی ملت ایران را بیدار کرد انقلاب اسلامی ایران با تکیه برخداوند شکل پیدا کرد.
چرا به خداوند رسیدند؟ چون به دامن ولایت چنگ زدند و دانستند که شیعه صاحبی مانند امام حسین(ع) و اهل بیت دارد و در زمان غیبت ولی فقیه اداره کننده اسلام و جامعه اسلامی است مگر می­شود جامعه ای مسلمان باشد؟ و گردانندگان آن انسانهای بی دین وزبون باشند به همین خاطر اسلام ایران اسلام ولایی است اسلامی که کل عالم فدای این اسلام است.
وقتی که یکسری اختلافات در اوایل انقلاب  بازرگان خودش به خطایش اعتراف می­کند بارگانی که امام خمینی در صحیفه نورش فرمود: اگر تفسیر قرآن بازرگان و این منافقین فرزندان عزیز بازرگان را بپذیریم باید امیرمؤمنان (ع)را کنار بگذاریم، بازرگان می­گوید فرق امام خمینی(ره) با من این است که من اسلام را برای ایران می­خواهم و امام خمینی(ره) را ایران برای اسلام خواهد یعنی کل عالم فدا است برای اسلام، چون ولایت و دین نباشد ایران من هم مباد.
ولایت آمد ایران متولد شد، امام خمینی نه فقط انقلاب را بلکه پیروزی انقلاب تولد مجدد ایران است2500سال در دست طاغوت و پادشاهان جنایتکار بود و 35سال است که ما تلاش می­کنیم این ویرانه 2500ساله را آباد کنیم و در بخشهای مهم پیروز شده ایم.
مهم ترین کارکردانقلاب این بود مردم عزیز، جوانان مسائل اقتصادی در جای خودش و از همه آنها مهم ترکه امام خمینی آمد و اسلام ناب محمدی را برای ما باز شناسی کرد اگر ولایت نباشد اسلام، اسلام ناب نیست.
بروز وظهوراسلام آمریکایی، اسلام وهابی در عربستان، حاکم اسلام می­رود و با ملکه انگلیس شراب میل می­کند اگر این اسلام است این اسلام به درد نمی­خورد، اسلامی که دلارهای نفتی را هزینه می کندتادرسوریه قلب بچه ای بیگناه را از سینه آنها را در می­آورند و یک فرد نا مسلمان قلب او را به دهان می­کشد.آیا تاریخ تکرار نشده است؟
اخیراً در عربستان مدرسه تاسیس کرده اند و نام او را گذاشتند ابو لهب این را که قرآن فرموده است (تبت یدا ابولهب) نه امام حسین(ع) یا امام صادق(ع)؟! مشکل اینان مشکل اسلام نه مشکل علی ابن ابیطالب(ع) و حسین ابن علی(ع).
چرا امروزه انقلاب مصر با شکست مواجه شده است چون ولایت ندارد ویک دلیل دیگرش هم این است که عربستان، قطر، عمارات تیشه زدند به ریشه این انقلاب، مشاهده کردند اگر مردم سالاری دینی که با سخنرانی عربی رهبر معظم انقلاب درنماز جمعه اتفاق افتاد ثمره این انقلاب می شود، شبیه انقلاب اسلامی ایران ومردم منطقه بیدار خواهندشد ، پس سعی کردند به این انقلاب ضربه بزنند.
و در سوریه جهاد نکاح را رایج کردند و به ناموس شیعیان و سنیها تعرض کردند و زمانی که یک مسلمان اینها را می­شود ناراحتی بمیرد کم نیست.
دستاورد انقلاب ما این بودکه ما را از این جهالت و نادانی ها ما را نجات می­دهد البته به لحاظ اقتصادی افتخارات فراوان داریم ولی انقلاب ما، انقلاب دینی است همچنان که زینب کبری در عاشورا مشاهده کرد که 18نفر از بنی هاشم را سربریدن اما حضرت در برابر یزید ملعون فرمود: (ما رایت الا جمیلا) من جزء زیبایی چیزی ندیدم، آیا خانم زینب (س) از امکانت دنیوی بهره مند شده بود، خیر؟ اما گفت زیبا بودچون اسلام را می­خواست همچنان که امام حسین(ع) فرمود:(خرجت فی امت اصلاح فی امت جدی) فرزندش امام راحل و آیت الله خامنه ای هم همان کار را انجام دادند و همان راه را ادامه داند. انقلاب ایران، انقلاب عاشورایی و حسینی است.
نیروهای نظامی، ارتش، سپاه، انتظامی ولی در میان آنها بسیج کلمه ای و درختی پاک، حضرت زهرا(س)فرمود: ما درختی پاک هستیم و سعی کنید به شاخه های ما چنگ بزنید، انقلاب ما این چنین بود بسیج با شجره ولایت گره خورد و یک حرکتی انجام داد، عزیزان در دنیا ابر قدرت زیاد است امام آمریکا به عنوان یک قدرت هسته ای ، مقامات آمریکا با کابوس ایران به خواب می روند و روز هم آسایشان را بسیجیان وشهیدان سلب کرده اند.
اگر آمریکا تا به این روز هرکاری کرده است تا به ایران ضربه بزند و پیروز نشده است واین به دلیل عزت ایران اسلامی است، برژنسکی مشاور ارشدامنیتی در زمان کارتر می­گوید انقلاب اسلامی ایران مصیبتی عظیم برای آمریکا بود، چون عزت ایران اسلامی این است.
حضوری که مردم دربرابرمسئولین دارنداین نشان از عزت مردم است مردم سالاری دینی یعنی این، نه دموکراسی آمریکایی، کم و کاستی هایی است چرا؟ چون ایران ویرانه ای 2500ساله بود وما مردم ایران با انقلاب ایران می خواهیم آبادش کنیم، دو دشمنانی داریم که سالهای سال تیشه به ریشه انقلاب می زنند و سه، انحرافات اقتصادی که اتفاق افتاده است چهار، هنوز زیر بناهای اصلاح نشده انداما با وجودهمه این مشکلات، انقلاب اسلامی ایران به آرزوهای مردم ارتقاء بخشید. وازلحاظ اقتصادی مردم را در رفاه قرار داد و به لحاظ سیاسی کل عالم استکباربرعلیه ایران هستند و این عزت ایران را نشان می­دهد که چقدر نقش آفرین است.
وزیر خارجه جماهیر شوروی به محضر امام خمینی می رود و دوستان و افرادی که در کنار امام بودند اصرار می­کردند که اجازه دهید برای او مبل یا صندلی بگذاریم تا بر روی آن بنشید و درآخر با اصرارآقا سید احمد خمینی امام قبول کردند که یک صندلی معمولی بگذارندوبعد امام با لباس غیر رسمی وارد می شوند و وزیر شروع به صحبت می­کند و امام هم همچنان که عاقل اندر سفیه نگاه می کند به او نگاه می­کردند و بعد اتمام حرفهای او امام بدون هیچ گونه صحبتی فرمودند: من خواستم راهی به گورباچف نشان داده باشم.
وزیر خارجه شوروی گفته است: من به کاخ های زیادی رفته بودم اما از هیچ کدام آنها این چنین بر تن وبدن من چنین لرزه ای نینداخته بودنداما در این جماران ساده لرزه بر بدن من افتاده بود. 

دیدار با خانواده معظم شهداء در بخش مرکزی ماهنشان بمناسبت دهه فجر(به روایت تصویر)

 

 

 

 

 

 


      
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان  مردم ماهنشان  با سایر مردم ایران در این روز به جهانیان نشان داد که گزینه ملت ایران امروز در کف خیابانهاست و ...
حضور پرشور مردم بصیر وولایی و وفادار به ارزشهای انقلاب اسلامی شهرستان ماهنشان در ساعات اولیه راهپیمایی ،نشان از اراده ملت درجهت حفظ ارز شهای اسلامی ،انقلاب و نظام دارد. مردم ماهنشان با سایر مردم ایران در این روز به جهانیان نشان داد که گزینه ملت ایران امروز در کف خیابانهاست و در جای جای جغرافیای ایران زمین است و بدخواهان هم راهی جز تعظیم و تسلیم در برابر عزت و اقتدار مردم ایران اسلامی ندارند.
ماهنشانی های غیور اجازه ی تمسخر دشمنان را در چنین روزی به خود نداده و حتی ساعاتی قبل از شروع مراسم راهپیمایی درخیابانها از پیروجوان وزن ومرد درزمستان 22بهمن تمام گزینه‌های روی میز آمریکایی‌ها را زیر گام‌های استوارخود له کردند.




      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان به همراه برخی از مسئولین استانی و شهرستانی در روز دوشنبه 21بهمن 92 اسخر ماهنشان را افتتاح کردند

 


      

 مراسم  گاز رسانی  روستای چتز شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه امام جمعه شهرستان و برخی از مسئولین ا استانی و شهرستانی افتتاح شد.


      

مراسم جشن انقلاب به مناسبت دهه فجر در معدن انگوران شهرستان ماهنشان برگزا رشد. که حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور  در این مراسم حضور یافته و سخنرانی کردند.


      

کارشناس دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان  از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی در روستای پری ماهنشان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان علی امیری روز شنبه
19 بهمن ماه سالجاری با اعلام این خبر افزود: به مناسبت گرامیداشت سی پنجمین سالگرد بهار پیروزی انقلاب اسلامی مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی(ره) نماینده سابق ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه سابق شهر زنجان در زادگاه خویش یعنی روستای پری از توابع بخش اوریاد ماهنشان روز پنجشنبه 17 بهمن ماه راس ساعت 10 صبح با حضور مسئولین شهرستان و استان و اهالی روستای پری و روستاهای همجوار در مسجد جامع پری با سخنرانی حجت‌الاسلام زاهدی پور امام جمعه ماهنشان برگزار شد.

 


      

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان علی امیری همایش آبزی پروری در شهرستان ماهنشان با حضور مسئولین کشوری و استانی ،شهرستانی و جمعی از آبزی پروران شهرستان ماهنشان صبح امروز برگزارشد.همایش آبزی پروری در سالن کتابخانه شهیدرجایی با محوریت صید شرعی آبزیان و اهمیت تأثیر غذای حلال از منظر آیات و روایات،اهمیت مصرف ماهی درسلامت جسم روان انسان ،انتقال یافته های جدید و تشکیل تعاونی های خرد روستایی ،با حضور حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام دکتر دقاقله مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در شیلات کشور،حجت الاسلام لیاقتی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کشور،حجت الاسلام حسینی مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی استان زنجان ومهندس بورانی مدیرکل اداره جهادکشاورزی استان زنجان  و مسئولین و آبزی پروران  ماهنشان برگزارشد.

دراین مراسم ضمن سخنرانی امام جمعه شهرستان و مسئولین استانی و کشوری به سوالات مردم پاسخ داده شد.

IMG_0065 (1)IMG_0074 (10)


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول

امام جمعه شهرستان ماهنشان حاج آقا زاهدی پور ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفتند:
همانطوری که پیامبر اکرم(ص) فرمود: (قطع الناس من قال الحق فیه ما لهو وعلیه)اگرتقوا رعایت شد حق در جامعه حاکم می­شود ، حقیقت حاکم می­شود و سخنها براساس و معیار حق بیان می­شوند و جامعه حقیقت محور می­شود. فرمودند: کسی که متقی شد و با تقوا ترین مردم آن کسی است که حق را بیان می­کند چه بر علیه باشد و چه برضررش باشد و انسان با تقوا چنین است .
اگر مشکلاتی در جامعه است و اگر حقوقی ضایع می­شود و ذی حقهایی است که به حقشان نمی­رسند در ارتباط با احقاق حق مشکل دارند به دلیل این است که در بعضی موارد مشکلاتی در ارتباط با تقوا داریم، اگر تقوا باشد مشکلات اجتماعی هم حل می­شوند و مشکلات اخلاقی حل می­شوند و مشکلات سیاسی هم حل می­شود و نتیجه آن این است که با هزینه­ای بسیار کم اداره می­شود.
ما در یک جایی بازرس می­گذاریم تا رفتار دیگران را نظارت کند و بعد آن بازرس خودش تخلفی انجام می­دهد و مجدداً یک ناظر دیگری نیاز است تا بر او نظارت کند و این یک چرخه ای باطل است، منطق اسلام نه اینکه از نظارت دور است اما اصل منطقی اسلام رعایت تقوا و نظارت درونی است .
تقوا نیروی کنترل درونی است و جامعه را با خود کنترلی اداره می­کند، لذا هم هزینه کم می­شود و هم بر بینی ها کم می­شود، بنابراین تقوا را رعایت کنیم.
و از عوامل تقوا امیرمؤمنان در خطبه متقین حلم در کنار علم را بیان فرمودند، (علماءعلماء) انسانی که می­خواهد با تقوا شود باید در او علم تقوا باشد، در مردم ما عشق به ائمه اطهار و خداوند زیاد است اما بعضی مواقع هم جهالت انسان را به هلاکت می­کشاند.
حضرت علی (ع) فرمود:( الجاهلٌ اما یُفرد اِما یُفَرد) انسان جاهل یا تند حرکت می­کند یا آهسته و نمی تواند حد وسط را رعایت کند در حالی که (الاسلام امت وسط) امتی معتدل ودرراه میانه یعنی راه حقیقت حرکت می کنند.
اما اگر انسان در جهالت بود یا افراط می­کند یا تفریط، اما انسان با تقوا باید در مورد دین خود آگاهی لازم را کسب کند، وقتی که قرآن بر پیامبر نازل می­شود آن را چنین قرائت می کنند (هو الذی بعث) خداوند تبارک و تعالی کیست؟(هو الذی بعث) خطاب کرد و فرستاد(فی امیین رسولاً منهم یطلو علیهم آیاته ویزکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمه) در میان امیین کسانی که دین ندارند پیامبری فرستادیم از جنس خودشان تا آیات الهی رابرای آنها بخواندآنها را پاکیزه گرداند وآموزش علم و حکمت به آنها دهد.
وظیفه پیامبر تعلیم وآموزش جامعه است، لذا پیش فرض و مقدمه اساسی تقوا عبارت است از علم، به همین خاطر پیامبر می­فرماید: (طلب العلم فریضه الاکل مسلم) به دنبال علم رفتن برتمام مسلمانان لازم است(ان الله یحب بقاط العلم) آگاه باشید خداوند تبارک و تعالی دوستاران علم و عالمان علم را دوست می­دارد یا خداوند علم را مقدمه بر ترس از خداوند معرفی می کند (انما یخعش الله من عبادهی العلماء) از خداوند کسانی خوف دارند که علم الهی دارند البته در اینجا علم در ارتباط با تقوا منظور مدرک و تحصیلات کلاسیک نیست این است که انسان به هر طریقی بتواند راه خود را بشناسد و برسد به شناختن صراط مستقیم، این است علم، چیزی که نجات بخش است برای آخرت.
 البته علم دیگر مقدمه برای فهم، کسی که درمسائل تلاش علمی اش بیشتر بود می­تواند مسائل فقهی راحت درکند و شواهد خداشناسی برایش بیشتر فراهم است.
پس علم مقدمه برای ترس وتقوای الهی است که پیامبر فرمود: من بیشتر ازشما از خداوند خوف دارم،چرا؟ به خاطر اینکه من خداوند را بهتر از شما می­شناسم.من این عیززانی که تحصیل کرده هستند بعضی مواقع شبهات برایشان، انسانی که تحصیل کرده است نوعاً بیشتر دچار شبهه می شودچون ذهنش فعالیت و دارای آموخته های قبلی است، لذا احتمال شبهه در او بیشتر از دیگران است.
اینکه بعضی مواقع این شبهه ایجاد می­شود که از خداوند بترسید مگر خداوند نعوذ بالله لولو خور خوره است رحمت خداوند بر هیچ کس پنهان نیست، امیرمؤمنان(ع) فرمود: از خداوند می­ترسند به خاطر اینکه خداوند عادل است، و به خاطر این این شبهه را یجاد می­کنند تا جامعه را فاسد بکشانند .
خداوند مهربان است پس هر گناهی می­توانیم انجام دهیم نه این جهت خدمت به جامعه است یکسریها یا به خاطر اینکه خودشان را به لحاظ روانشناختی راضی کنند و وجدانشان ناراحت نباشد می­گویند خداوند کریم است تمام گناهان محو شد و یا می­خواهند دیگران را فریب دهند و یا گناهان خودشان را توجیه کنند و اینان عواملی است که باعث می­شود انسان بگوید خداوند کریم است.
البته کریم است اما نه به این معنا که خداوند عادل نیست، نه به این معنا که جهنم و بهشتی نیست و نه به این معنا که کسی که زحمت کشیده است و نکشیده است هر دو آنها یکی است.لذا به دنبال علم باشیم و علوم الهی ، علم نبوت شناسی و نبی شناسی، امامت شناسی و امام شناسی، اینها مقدمه سعادت یک جامعه است .
خداوند توفیق دهد همه ما در فرهنگ الهی که مقدمه اش علم الهی است و رابطه دو سویه بین فرهنگ و علم است، علم اگر الهی شود فرهنگی الهی می­تواند شکل دهد و ساختار جامعه را الهی شکل دهد و وقتی که ساختار جامعه الهی شد در این ساختار انسان راه غلط و غیر الهی را نمی تواند طی کند. ساختار وقتی الهی شد جامعه نمی­تواند دور بزند و از راه الهی خارج شود و به راه شیطانی وارد شود، لذا فرهنگ می­شود، فرهنگ الهی و دینی.

 خطبه دوم

خودم و شما خواهران و برادران ، نوجوانان، جوانان را به راه تقوا دعوت می­کنم ، خداوند توفیق دهد در راه تقوا با ثبات قدم حرکت کنیم.
عزیزان چون فردا 8 ربیع الثانی ولادت امام حسن عسگری (ع) است لذا حدیثی در مورد تقوا از ایشان عرض می­کنم که فرمود: (اوصیکم به تقواالله و الورع فی دینکم الجتهاد لله) شما را به تقوا دعوت می­کنم و از محرمات اجتناب کنید و در راه خداوند و برای خداوند تلاش کنید. تقوا و دینداری بدون زحمت نیست، اگر پاداشی است قطعاً با زحمت و تلاش است و ولادت این امام عزیز را به خدمت امام زمان(ع) و شما عزیزان تبریک عرض می­کنم.

19بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است هماوران و نیروهای هوایی به محضر امام خمینی حضور پیداکردند و اولین نیروهای که از حکومت قبلی با ایشان بیت کردند نیروی هوایی بود ک این روز را تبریک عرض می­کنیم. و انشالله روز اقتدار برای نیروهای نظامی کشور باشد.

10ربیع الثانی 21بهمن وفات حضرت معصومه (س) می­باشد یک امام زاده ای که، در مقام ایشان امام رضا(ع) زیارت نامه ای را بیان کرده اند.

21بهمن شکسته شدن حکومت نظامی توسط امام خمینی(ره)، یک حرکتی معجزه آفرین بود و هیچ کس قدرت نداشت که درآن روز حکومت نظامی را بشکند و همه چیز این انقلاب خارق العاده و معجزه بود، انصافاً یکی ازدست آوردهای مهم، دشمن در تلاش است و ما بیدارتر رهبری جزء دست آورد این نظام است نعمت رهبری با اعتماد به نفس، معاون وزیر وقت آمریکا وقتی که به ایران می­آید وقتی که من ضعف و عدم اعتماد به نفس محمدرضا را دیدم و ترسی که از امام و انقلاب داشت تعجب کردم، پس مسئله رهبری و یک نوع رهبری که حتی دشمنان پیش بینی نمی­کردند رهبری و هدایت جامعه را به عهده گیرد.
مشاور کارتر می­گفت انقلاب ایران مصیبتی بزرگ برای آمریکا بود خود کارتر وقتی که دردوم انتخابات ریاست جمهوری شکست می­خورد و عامل شکستش هم پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، خیلی جالب است روسای جمهور وکاندیداهای دیگر شکست می­خورند چون در کشورشان یک سری اتفاقاتی به وجود می­آید و مردم ناراضی می شوند اما جالب این است من شکست خوردم به خاطر انقلاب اسلامی ایران.
پس عظمت انقلاب ایران را حتی دشمن هم درک می­کند و سخن آنها عدل و دلیل است برای پیروزی انقلاب اسلامی ونظام جمهوری اسلامی، لذا در 21بهمن با این رهبری الهی قتدار حکومت نظامی می شکند و منجر به سقوط نظام منفور پهلوی در 22بهمن، و تاثیرات شگرفی که برای دوست و دشمن آشکار است و این پیروزی را تبریک عرض می­کنم.
امام چند نکته در ارتباط با مسائل هسته ای، در ارتباط با توافق نامه معاون وزیر خارجه آمریکا اخیراً چنین اعلام کرده است ایران به سایت فرد و نیازی ندارد و باید با توافق نامه هسته ای باید تعطیل شوند لذا بسیجیان و ملت ایران هم اعلام می کند هرگونه حرکتی در این زمینه مرود است و ثانیاً انقلاب ایران به شماها نشان داده است و شما آمریکایی ها و دشمنان تجربه کرده اید که این حرفهاگزاف و باطل است و مردم ایران تا به امروز با عزت واستقلال به اینجا رسیده اند وانرژی هسته ای را بدست خواهند آورد و دشمن که احساس امنیت کرده است و این احساس امنیت تا زمانی که ایران و حزب الله لبنان است،آرامش و امنیتی باطل است.
و اعلام نظری که در مورد موشکهای بالستیک، اگر ملی شدن از یک طرف ناحق است از طرف دیگر حق است و ما باید ببینیم آنهاچه اندازه از توانمندی ما نگران هستند.
در ارتباط با حزب الله لبنان وسوریه، کمکهای بی دریغ ایران از سوریه باید ادامه یابدوان شالله مانند جنگ 33روزه لبنان واسرائیل تکراری برای اضمحلال وشکست تاریخی برای استکبار و استعمار می شود.22بهمن و شعارهای دشمن شکن که بازهم مانند 35سال گذشته شگفت انگیزخواهد بود.

             

  

 

 

 


      

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: انقلاب اسلامی با یک حرکت انسانی توانسته نیاز شناسی وخواسته های عالم بشریت راتأمین کند.
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان  افزود: مسئله دهه فجر یادآوریک انقلاب بسیاربزرگی است که این انقلاب نه یک انقلاب داخلی ومربوط به یک کشور بلکه انقلاب مربوط به یک فرهنگ بود فرهنگی ولایی ومبتنی براسلام ناب محمدی است واز طرفی پیامدها وآثاراین انقلاب محدود به مرز های جغرافیایی  نبوده وکل جهان بشریت را به معنای عام وجهان اسلام رابه صورت خاص تحت تأثیرقرارداده است لذاامروزه شاهدآن هستیم که بسیاری از مولفه ها وگفتمان های بسیاری از شاخصه هایی که انقلاب اسلامی ایران به عنوان اهداف وسرفصل های حرکت خود تعیین وتنظیم کرده بود ،برای بسیاری از آزادیخواهان عالم حتی آنهایی که غیرمسلمان هستند نقطه عظیم مطرح شده ونقطه حرکت شده است.
وی ادامه داد: نقطه عظیم به نحوی تعیین شده که مانندعظیمت انقلاب اسلامی ایران است ،نقطه حرکت و مسیر شان ودرعین حال نقطه پایان وسرمقصدشان هم به گونه ای است که مدنظرکشور وانقلاب اسلامی بودبنابراین این انقلااب به دلیل اینکه درحقیقیت با یک انسان شناسی عام حرکت کرده واین انسان شناسی ها نتیجه اش این شده که نیاز شناسی بکند نیازهای حقیقی انسان را بشناسد واین نیاز شناسی حقیقی موجب شده که این انقلاب بتواندتأمین کننده بسیاری از خواسته های بشریت وعالم بشریت باشد.
وی اذعان داشت: انسان های که درکره زمین هستند وقتی موفقیت های انقلاب ایران را می بینند ونوع مقاومت های راکه مشاهده می کنندحرکت می کنند والگو می گیرند. امام جمعه ماهنشان اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران این همه اهمیت وعظمت دارد که تأثیرگذار برکشورهای دیگر شده است پس درحقیقیت دهه فجر هم به همین اندازه باید اهمیت وارزش داشته باشد .
وی اظهارکرد: اگر انقلابی بوده به همان اندازه حفظ آن هم حرکت انقلابی می خواهداین انقلاب اگر این همه عظمت داشته بایدروز هایی رو به تعظیم وایام بزرگداشت این نمادالهی پرداخت چراکه در عرصه های مختلف توفیقات روز افزون وتوفیقات بی بدیل وبی نظیری داشته است ، انقلاب ایران اسلامی از یک ویرانه آبادسرایی ساخته بی نظیراگرچه مشکلاتی هست اما این آبادانی هایی که وجود داردآرزو های اقتصادی مردم صدهابرابرارتقاپیداکرده است آرزوی مردم ایران در زمانی که انقلاب شد دریک چیز کوچک خلاصه می شداصلا کسی فکر نمی کرد که این همه توفیقات که هست یکروزی بدست می آید.
وی بیان کرد: امروز آرزوهای اقتصادی مردم به مراتب ارتقا پیداکرده واز آرزوی یک مردم وجامعه فقیر به آرزوی پیشرفته وارتقا یافته تبدیل شده است .
حجت الاسلام زاهدی پوربه لحاظ اعتقادی اشاره کردوگفت:«ماتوانستیم اون اسلام ناب رودرجامعه حاکم سازیم درعین حال کم وکاستی هایی هست اماانقلاب ما نظام ولایی واسلام ولایی وهمان اسلام ناب بودکه قرآن فرمود نبوت و اسلام بی ولایت را ناقص وتمام نشده معرفی می کند.
وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی با یک ترجمه ای و حرکت توانست یک باز آفرینی وبازشناسی مجدد از اسلام ناب ویک حرکت شهادت طلبانه رودر جامعه ترویج دهد ورشدیابد، امروزه فرهنگ شهادت دربین کسانی که فرهنگ شهادت وعامل فرهنگ شهادت نمیدانندوحتی مسلمان هم نیستند وشاید درک درستی هم از شهادت نداشته باشندبراشون یک الگو وایده وآرمان وعامل موفقیت شده است.
 وی با توجه به پیشرفت درزمینه اعتقادی بعداز انقلاب یادآورشد: امروزه جوانان بسیاری از مبانی اعتقادی را توانستند بصورت علمی درک کنند واین از برکات انقلاب است، این بازشناسی اعتقادی جهانی هم هست همه مسلمان وغیرمسلمان بدنبال این هستند که اسلام ولایی ومبتنی برولایت را مجددابازشناسی بکنندونقاط قوت متفکرین واندیشمندان بزرگ امروز غبطه می خورند به این فرهنگ ولایی وفرهنگ انسان سازی وحرکت سازی که درایران است.
امام جمعه ماهنشان با مقایسه وزن سیاسی قبل از انقلاب وبعدآن افزود: به لحاظ سیاسی وزن سیاسی درزمان قبل انقلاب بسیارپایین بودوکشوری نبودیم که به لحاظ سیاسی وزنی راداشته باشداما عملااگرچه خاک ایران مستعمری نبود ولی حکومت ایران مستعمری آمریکا وکشورهای غربی بودآنهابودندکه تصمیم وتصمیم سازی می کردند وارائه راه طریق می نمودندوحاکمان ایران به گونه ای غلام حلقه به گوش آنها بودند.
وی ادامه داد: به لحاظ سیاسی بسیاری از گفتمان های روکه امروز حاکم است وقدر سیاسی که ایران درمجامع بین الملل دارد به هیچ وجه درجاهای دیگر نیست .
وی بیان کرد: ایران توانسته به لحاظ سیاسی آن ابهت پوشالی دشمنان را مخصوصا غرب آمریکا رو بشکندو امروز بسیاری از مردم آزادیخواه چشم وگوششان به زبان وگفتار ایرانیان است .
زاهدی پوراظهارکرد: به لحاظ نظامی تحولات بسیارعظیم وشگرفی درکشورایران بوجود آمده است، درزمان رضاخان پهلوی درعرض چندروز متفقین آمدند ایران را اشغال کردندواهانت هایی را رواداشتندوبا آن شورش های که چندین کشور با اتحادخودبه اسم عراق خواستندبرعلیه ایران اسلامی انجام دادنددرحقیقیت ناکام ماندندواین اتفاق نیافتاد. وی با اشاره به پیشرفت های نظامی درکشور گفت: ایران تولیددکننده سلاح هایی هست که یک روزی اسم آنها رانمی شنیدیم وحتی  سلاح های ساده هم وجود نداشت ولی به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت های در زمینه ی نظامی دست یافتیم که هیچ ابرقدرتی نمی تواندبه ایران حمله کند.
وی درپایان بیان کرد:ایران اسلامی  به لحاظ اجتماعی هم پیشرفت کرده است مردم  امروزه به صورت ساختارهای دینی حرکت می کنندازطرفی عزت واحترام ومنذلتی که دارند بی بدیل است که همه این ها را مدیون انقلاب می باشند، قبل از انقلاب  ارزش های دینی ومعنوی والهی جایی نداشت قانون کاپیتالاسیون وجودداشت و یارای قدرت وحاکم یک مجرم دفاعی نه بلکه محاکمه سگ آمریکایی هم درایران نبودولی به برکات انقلاب همهی اینها از بین رفته  و عزت وشکوه آزادگی و اتکابه خودوخوداتکایی قدرت وجود داردکه  این انقلاب اسلامی به حرکت رهبری امام راحل وجانفشانی های شهداومردم ایران رقم خورده است .وی اذعان داشت: مادرحقیقت نظامی راشاهدهستیم که دریک درجاتی حتی آرزوی اهل بیت عصمت وطهارت حتی وآرمان وآرزوی که ان شاالله این انقلاب ناب محمدی به دست صاحب اصلی خود حضرت صاحب الزمان (عج)برسد.


      
   1   2   3      >