سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :141
بازدید دیروز :19
کل بازدید :896130
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/2/4    ساعت : 6:36 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در مراسم عزاداری سپاه ناحیه ماهنشان حضور یافته و به سخنرانی پرداختند. در این مراسم ایشان حاکمیت دینی را لازمه اجرای قوانین الهی دانستد.


      

نماز جمعه این هفته ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به نمازگزاران توصیه کردند بهار قرآن را مغتنم شمرده واز این لحظات نهایت استفاده را بنمایند.
ایشان در ادامه افزودند: قرآن سفره­ای است که با دیگر سفره­ها متفاوت است. همه محتوای سفره­های مادی ثمربخش و سودمند نیستند. برخی از آنها بر جسم و جان آسیب می­رساند در عین حال پیروی از لذتهای دنیوی با هزاران مشکل و مکافات روبروست. اما سفره قرآن کاملاً مفید و ثمر بخش بوده و انسان را از لذتهای معنوی بهره­مند می­سازد
پیغمبر اکرم(ص) می­فرمایند: بار گناهان بر شما سنگینی می­کند پس آنها را بوسیله سجده­های طولانی سبک کنید. خداوند متعال به عزت و جلال خود سوگند یاد کرده که نماز گزاران و سجده کنندگان حقیقی را عذاب نکند. ایمان بدون معرفت و معرفت بدون ایمان ممکن نیست. بدون قرآن آموزش و معرفت از محالات است. از فرصتهایی که از ما سؤال خواهد شد نهایت استفاده را بنماییم تا از انسانهای زیان کار نباشیم. این روزها از تماشای سریالهای تلویزیونی که مبلغ نمادهای شیطان پرستی است بکاهیم. متأسفانه بعد از 32 سال هنوز در فرهنگ سازی دینی فعالیت قابل توجهی صورت نگرفته است. ترویج نماز و واجبات دینی بسیار ضروری به نظر می­رسد. تمام فعالیتهای روزانه اعم از عبادت، استراحت و کار باید به شکل منطقی تقسیم شده و فرهنگسازی بر اساس مبانی دینی صورت گیرد.
خطبه دوم
 حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزودند: ما که مورد خطاب قران واقع شده­ایم نباید از اکثریت جهان پیروی کنیم. چرا که به قول قرآن اکثر آنان تعقل نمی­کنند «اکثرهم لا یعقلون». لشکر کفر و شرک ما را به تعجب وا ندارد در میان هر صدف مروارید یافت نمی­شود و همینطور انسانهای ارزشمند قلیل هستند. به قول حضرت آیت اله بهجت(ره) ما آمده­ایم زندگی کنیم قیمت و ارزش بیابیم نه به هر قیمت زندگی نمائیم. همیشه باید به یاد خدا بود که آرام بخش دلهاست.
در این شبها با خود خلوت کنیم و به صدای درون که ما را به سمت خدا می­خواند توجه نماییم. وجود نازنین امیرالمؤمنین(ع) در این شبها خانواده خود را بیدار نگه می­داشت.
ایشان با اشاره به کودتای 28 مرداد افزودند: مصدق که با حمایت آیت اله کاشانی به قدرت رسید از توصیه­های ایشان سرباززد و در نتیجه با شکل گرقتن کودتای انگلیسی آمریکایی سقوط کرد. این مسأله باید برای همه ما درس عبرت باشد تا همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشیم.
امام جمعه ماهنشان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفتند: ما باید توجه داشته باشیم که خواست حضرت از ما چیست؟ ایشان می­توانستند بهترین امکانات را در اختیار داشته باشند. چرا در خانه او را به آتش کشیدند؟ نتیجه غفلت مردم بود که او در محراب عبادت شهید شد و دست مردم از دامن او کوتاه شد.
 حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پوربا اشاره به روز جهانی مساجد گفتند: خالی ماندن مساجد از حضور جوانان و مردم از خواسته­های شوم دشمنان اسلام است. ملت شریف ایران که دنیا را به چالش کشید به واسطه همین مساجد بود.
ایشان فرا رسیدن روز قدس را گرامی داشته و مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی این روز دعوت نمودند.
ایشان افزودند: فریاد کشیدن بر ظالمان و مستکبران و تولی وتبری از واجبات دینی ماست. علی علیه السلام در برابر استکبار خشن و بی ملاحظه بود و ما نیز باید به او تأسی نمائیم.
ایشان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت اظهار امیدواری کردند دولت و مسئولین خدمات ارزنده­ای را به مردم ارائه دهند. و همینطور به مسئولین توصیه نمودند به وعده­های خود عمل کنند تا منجر به بدبینی مردم نشود.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور از حمله یکی از نشریات داخلی به مسأله حجاب به شدت انتقاد کرده و خاطر نشان کردند: حمله به حجاب از مصداقهای بارز انقلاب مخملی است که مردم غیور و با ایمان ایران انرا محکوم می­کنند. نباید عده­ای با استفاده از بیت المال به یاوه گویی پرداخته و حکم صریح قران را زیر سؤال ببرند. باید بیدار باشیم واینگونه افراد را بشناسیم متأسفانه برخی به نام اصول گرایی با نشریات ترکیه مصاحبه کرده و استفاده از مشروبات الکلی را مجاز شمرده­اند. و برخی ادغام سازمان حج و زیارت را با سازمان توریستی پیشنهاد دادند که همه اینها از نقشه­های شوم و پشت پرده حکایت دارد. باید هوشیارانه پشت سر رهبری حرکت نمائیم.




برچسب ها : قدس  , ولایت  , هفته دولت  , حمله به حجاب  , قرآن  , حج وزیارت  ,
      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در برنامه قرآنی گلشن وحی که در مسجد ولیعصر(عج) تشکیل شد حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان قرآن را تنها کتابی خواندند که سعادت بشر در گرو عمل به فرامین آن است.


گلشن وحی ماهنشان


      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان حضور یافتند. 


      

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.

خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پورضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی از آنان خواستند خطبه شعبانیه را سرمشق خود قرار دهند. ایشان در ادامه افزودند: پیامبر اکرم(ص) می­فرماید: «با گرسنگی و تشنگی در این ماه گرسنگی و تشنگی قیامت را یادآور شوید». آنجا معلوم نیست حسابرسی­ها چقدر به طول انجامد.«به فقرا و نیازمندان صدقه دهید که هفتاد برابر ثواب دارد». متأسفانه در جامعه ما نسبت به نیازمندان بد بینی ایجاد که باید توجه داشت آنان با تحمل ذلت سؤال انتظار دارند که نیازهایشان برآورده شود.«به کودکان رحم کرده و بزرگسالان را احترام کنید». اینکه صدا و سیما به بهانه استقلال طلبی فرزندان، احترام به بزرگسالان و والدین را زیر سؤال می­برد در حقیقت توجهی به مبانی دینی ندارد. و بالوالدین احساناً. احترام نکردن به بزرگان نشانه انحطاط یک جامعه است. روانشناسی امروز اکثر توصیه­هایش به ظاهر انسانی بوده ولی با مبانی دینی مخالف است. نباید به این سادگی مبانی دینی کنار گذاشته شود. مشاهده می­شود برخی در سخنرانی­های خود آیه­ای از قرآن را آورده سپس یک نظریه روانشناسی را در تأیید آن می­آورند که ناصواب است. تمام علوم در برابر قرآن جهالت محض می­باشد. روانشناسی­ای که در شناخت انسان عاجز است چگونه می­تواند برنامه سعادت به او ارائه دهد. ایشان با اشاره به برخی هنجار شکنی­ها گفتند: این نوع برخوردها در این ماه عزیز در واقع دهن کجی به قرآنی است که می­فرماید: کتب علیکم الصیام.
چرا متذکر نمی­شویم؟
حضرت در ادامه می­فرماید:«صله ارحام کنید». صله رحم عمر را طولانی و به اموال برکت می­بخشد. خداوند متعال در حدیثی قدسی می­فرماید: هر کس صله ارحام را قطع کند من ارتباطم را با او قطع می­کنم.

خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی شقی­ترین انسانها را کسانی دانستند که در این ماه از سفره مغفرت الهی بی بهره باشند. ایشان در ادامه افزودند: شیطان در کمین ماست و می­خواهد ما را از صراط مستقیم به در کند. لذا توصیه­ام این است که در پای منابر حاضر شده و از برنامه­های مساجد عقب نمانیم. فیلمهایی که به نام دین تولید می­شود اغلب آنها بر علیه دین تمام شده و در جهت عادی سازی روابط دختر و پسر می­باشد.
نکته دیگری که می­خواهم توصیه کنم این است که همه ما باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه و دقت کافی داشته باشیم مسئولان عزیز توجه داشته باشند که ایشان ضعف­ها را در لفافه بیان می­کنند تا دشمن سوء استفاده نکند. پس باید هوشیارانه در سدد کشف و رفع ضعفها برآیند. مسئله دیگری که رهبر عزیزمان تأکید کردند این است که با همه تلاشها مشکل تورم و اشتغال و فرهنگ کار حل نشده است. با چند ساعت کار در هفته مشکل اشتغال حل نمی­شود. فرهنگ کار و فرهنگ عمومی نیز باید در جامعه پیاده شود متأسفانه در فرهنگ عمومی انسان محوری جایگزین خدا محوری شده و به تبع آن مسئله امر و نهی مورد بی مهری قرار گرفته است.
از دیگر مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد این است که در برخی موارد مثل ساخت مصلی و مراکز فرهنگی اختصاص بودجه به سختی صورت می­گیرد ولی در برخی بخشهای دیگر که اهمیت چندانی در برابر مسائل دینی ندارد بودجه­های کلانی تصویب می­شود.
ایشان در پایان ضمن تبریک میلاد با سعادت امام مجتبی(ع) و روز ایتام، از مردم خواستند در دستگیری از نیازمندان به آن حضرت اقتدا کنند.


      
بسم الله

1. ای روزه دار در آن هنگام که روزه هستی خود را در دالان ورودی به آخرت ببین.

2. حالت فروتنی و خشوع و خشیت از مولا داشته باش.

3. قلب خود را از عیوب و دلت را از حیله پاک گردان.

4. از غیر خدا هرچه که هست بیزار شو.

5. محبت خود را به خدا خالص گردان.


6. از خداوند قهار بیمناک باش.

7. بدان و جانت را برای محبت و ذکر او فارغ بدار.

8. جسم خود را برای عمل به اوامر و دستورات الهی مهیا کن.

9. اعضای خود به ویژه زبانت را از گناهان حتی قسم خوردن و مجادله حفظ کن.

آنگاه حضرت در پایان می فرماید:

اگر به آنچه گفته گفته شد عمل کردی، حق روزه را ادا کردی وگرنه از فضیلت روزه خود کم گذاشته و ثواب کمتری برده ای.




برچسب ها : محبت  , قلب  , فروتنی  ,
      

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان برگزار شد.
خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ماه مبارک رمضان را بهترین موقعیت برای مبارزه با نفس و شیطان دانستند. ایشان در ادامه افزودند: این ایام مبارک­ترین ایام هستند که خداوند بر ما ارزانی داشته است. خداوند در این ماه لطف خاصی به مؤمنان داشته و این ماه مظهر تجلی رحمت و مغفرت الهی است. در برخی تعابیر قرآن کریم با کلمه یا ایهالناس ندی می­کند که شامل همه انسانها اعم از مسلمان و کافر می­شود اما خطابهای مانند  یا ایهالذین ءامنوا کتب علیکم الصیام ... فقط افراد مؤمن، که لیاقت خاصی دارند را شامل می­شود. همه اشخاص نمی­توانند در ارتباط با روزه ماه مبارک مورد خطاب واقع شوند.
حضرت رسول(ص) در خطبه معروف شعبانیه می­فرمایند: ای مردم ماه خداوند، ماه برکت و رحمت بر شما رو آورده است. ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا خطاب رسول الله(ص) خطاب رحمانیت است؟ پاسخ لین است که مخاطبین در حضور پیامبر بوده و قرینه حالیه و مقالیه بر این امر وجود دارد. لذا این خطاب نیز خطاب رحیمیت است. اگر کسی در این ماه اقدام به روزه خواری کند کوچکترین لطمه­ای به ذات اقدس الهی وارد نمی­شود بلکه خود او از دایره ایمان خارج می­شود. این شخص باید ببیند از چه کسی پیروی می­کند و در چه لجنزاری حرکت می­نماید. در ادامه این خطبه پیامبر اکرم(ص) می­فرماید: ماهی به شما رو آورده که ساعاتش بهترین ساعات، لحظاتش بهترین لحظات است در این ماه شما به مهمانی خداوند فرا خوانده شده­اید پس خود را آماده سازید. نفسهایتان تسبیح، خوابتان عبادت، اعمالتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است. با گرسنگی و تشنگی، گرسنگی و تشنگی قیامت را به یاد آرید. با افطار دادن به دیگران خود را از آتش جهنم نجات دهید. اما عزیزان مواظب باشیم این احسانها به تشریفات تبدیل نشود.
خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، سفارش حضرت رسول الله(ص) به ابذر غفاری را یاد آور شدند که می­فرماید: یا اباذر خداوند را طوری عبادت کن که گویا او را می­بینی. در خلوتها تقوای الهی را پیشه ساز چرا که شاهد خود قاضی است. امیرمؤمنان(ع) می­فرماید: از عدالت خداوند بترسید. اگر بنا باشد انسانهای با تقوا و بی تقوا بابر باشند عدالت او زیر سؤال خواهد رفت.
ایشان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به مسئولان توصیه کردند در قیمت ارزاق مردم دقت و نظارت کافی داشته باشند تا از فشار وارد آمدن به روزه­داران جلوگیری به عمل آید.
ایشان با اشاره به سالگرد نهضت مشروطیت، افزودند: مشروطیت دو درس اساسی برای همه ما دارد. اولا این نهضت نشان دهنده بیداری مردم و اراده دینی آنهاست. مستبدترین افراد نتوانستند در برابر این مردم دیندار مقاومت کنند.. ثانیاً: مردم هر جا از ولایت و علمای دینی اطاعت کرده­اند تجربه­­های شیرین و گوارایی کسب کرده­اند که باید برای همه ما درس باشد.
بمباران اتمی هیروشیما که هزاران کشته بر جای گذاشت چهره حقیقی آمریکا را کاملاً نشان داد. این واقعیت­ها از خاطر تاریخ پاک نخواهند شد.
مردم عزیز روزه دار توصیه می­کنم اگر چند نفر را در حین روزه­خواری دیدیم نباید نتیجه بگیریم که همه روزه خوار هستند که این عمل تشییع گناه بوده و خود گناه بزرگی محسوب شده و قباحت گناه را از بین می­برد که نتیجه آن هم سست کردن اراده مکلفین ضعیف النفس می­شود.
برخی با استناد به آیه لا اکراه فی الدین اقدام به بد حجابی و روزه­خواری و.... می­کنند که کاملاً در اشتباه به سر می­بند. خداوندی که امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده آیا نمی­دانستند در آیه دیگری لا اکراه فی الدین را آورده است؟ این آیه در حوزه فردی و قلبی می­باشد. که هیچکس نمی­تواند بر قلب کسی حاکمیت داشته باشد و مسأله دین قلبی است.
خطیب جمعه ماهنشان از قوه قضائیه خواستند تا با هنجارشکنان برخورد قاطع داشته باشد.
 حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور با اشاره به کمک رهبر معظم انقلاب به مردم قحطی زده سومالی این اقدام ایشان را درسی برای همه ارزیابی کرده و از مردم خواستند تا به ایشان اقتدا کرده و به یاری آنان بشتابند.
ایشان در پایان به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرده و از تمامی افرادی که در برگزاری نماز جمعه سهیم بودند تشکر و قدردانی نمودند.




برچسب ها : رمضان  , رحیمیت  , تشریفت  , مشروطیت  , کمک رهبر معظم  ,
      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان حضور یافتند.

جلسه شورای آمورزش و پرورش


      

 حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در مراسمی که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان تشکیل شده بود سخنرانی کردند.


      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه محترم شهرستان ماهنشان در مراسم غبار روبی مسجد حضرت با بالحواوج(ع) حضور یافتند. در این مراسم که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شد ایشان تکریم مساجد را از نشانه های ایمان دانسته و تشییع گناه را تضعیف روحیه مکلفین و سبک شمردن معاصی ارزیابی کردند.

غباررویی مساجد


      
   1   2      >